خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


اصول کافی ۶ جلدی _ ترجمه کمره ای

مترجم :

آیت الله محمد باقر کمره ای


قیمت پشت جلد: 12000000 ریال
قیمت برای شما: 10,800,000 ریال 10 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: يکشنبه 23 ارديبهشت 1403

توضیحات

کتاب "اصول کافی" یکی از کتب اربعه و از مهمترین و معتبرترین کتب حدیثی شیعه می باشد که توسط محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی معروف به ثقه الاسلام کلینی در مدت 20 سال تهیه و تدوین شده است که کتاب "اصول کافی - ترجمه کمره ای" ترجمه ای دقیق و کلمه به کلمه از این اثر ارزشمند می باشد.

این کتاب از مهم ترین منابع شناخت باورهای شیعیان محسوب می شود و از این جهت که مرحوم ثقه الاسلام کلینی آن را در زمان غیبت صغری امام زمان (عج) نوشته است از نزدیک ترین کتاب ها به دوران حضور اهل بیت به شمار می رود.

از امتیاز های ویژه کتاب "اصول کافی - ترجمه کمره ای" وجود متن عربی کامل به همراه ترجمه فارسی کلمه به کلمه می باشد که جای هیچگونه شک و شبهه ای در ترجمه دقیق آیت الله کمره ای نمی گذارد.

محمد بن یعقوب کلینی (ثقه الاسلام کلینی) کیست؟

محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی، نویسنده کتاب اصول کافی متولد سال 255 قمری در روستای کلین از توابع ری می باشد. وی در زمان غیبت صغری می زیست که به دلیل ارتباط با اصحاب ائمه، این کتاب با کمترین واسطه نقل شده است.

ثقه الاسلام کلینی در شهر ری، ابتدا به تحصیل علم و آشنایی با اندیشه های دیگر مذاهب مشغول شد سپس برای تکمیل علم حدیث راهی قم شد تا در محضر محدثانی که از امام عسکری یا امام هادی بدون واسطه حدیث شنیده بودند ملاقات کند.

مرحوم کلینی سپس به بغداد که یکی از مراکز بزرگ علمی بود رفت و سرانجام در سال 329 قمری، مصادف با شروع غیبت کبری امام زمان (عج) از دنیا رفت و بدن مطهر او در باب کوفه بغداد به خاک سپرده شد.

گزیده اول از کتاب اصول کافی - ترجمه کمره ای:

حسن بن على فرمود: اگر حاجتی خواهید از اهلش بخواهید، عرض شد: یا ابن رسول الله اهلش کیست؟ فرمود: آنها که خدا در کتابش بیان کرده و یاد نموده و فرموده: «همانا صاحبدلان یاد آور شوند » و فرمود: آنها خردمندانند.

على بن الحسین فرمود: همنشینی نیکان صلاح انگیز است و آداب دانشمندان خرد خیز، طاعت والیان دادگستر عزت آور است و بهره گیری از مال مردانگی به کمال رساند، رهنمائی مشورت جو ادای حق نعمت است و خودداری از آزار از فزونی خرد و مایه آسایش تن است در دنیا و آخرت.

ای هشام به راستی خردمند به کسی که ترسد دروغگویش شمارد حديث نگوید و از آنکه نگران است دریغش کند چیزی نجوید ، و بدان چه توانا نیست وعده ندهد و بدان چه ناهنجار داند امید نبندد و اقدام به کاری نکند که بترسد در آن در ماند.

امير المؤمنین فرمود: خرد پرده اسرار است و فضیلت جمال پدیدار ، نقص اخلاقت را با فضیلت رفوکن و هوست را با خرد خویش بکش تا مورد مهر گردی و دوستی از خود نشان دهی.

صفحه 40 کتاب اصول کافی - ترجمه کمره ای

گزیده دوم از کتاب اصول کافی - ترجمه کمره ای:

معاوية بن وهب گوید: از امام صادق شنیدم می فرمود: براستی از آنچه خدا بر موسی وحی کرد و در تورات بر او نازل شد این بود که:

منم من خدائی که جز من شایسته پرستشی نیست، خلق را آفریدم و و نیکی را آفریدم و آن را به دست کسی مجری ساختم که دوستش داشتم، ا خوشا بر کسی که نیکی را به دست او اجرا کردم. منم خدائی که نیست شایسته پرستشی جز من، خلق را آفریدم و بدی را آفریدم و آن را به دست هرکه خواستم مجری کردم، وای بر آنکه بدی را به دست او مجری ساختم.

محمد بن مسلم گوید : از امام باقر شنیدم می فرمود:

خدا در یکی از کتب خود نازل کرده است که : منم، من خدائی که شایسته پرستشی نیست جز من، خیر را آفریدم، و شر را، خوشا بر کسی که به دستش خیر را مجری کنم و بداء بر کسی که به دستش بد را مجری کنم، و وای بر کسی که بگوید: چطور شده ، چطور شده ؟

امام صادق فرمود: خدای عز و جل فرماید : منم خدائی که شایسته پرستشی جز من نیست آفریننده خوبی و بدی ام، خوشا بر آنکه خوبی را به دستش مجری سازم و وای بدان که بدی را به دستش به کار اندازم و وای بر کسی که بگوید : آن چطور است، این چطور است. یونس گفت: یعنی کسی که از راه کنجکاوی بخواهد منکر این موضوع شود.

صفحه 250 کتاب اصول کافی - ترجمه کمره ای

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس